26 kwietnia 2024   

Obszar 2 - Alternatywne formy realizacji

 

  • Fit Ball - zajęcia sprawnościowo-zdrowotne, klasa III gimnazjum grupa dziewcząt

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego

 Klasa: III G dziewczyny

Liczba uczniów: 15

Miejsce: sala gimnastyczna

Czas trwania: 45’

Przybory dydaktyczne: maty, piłki Fitball

Cele operacyjne lekcji:                                                                                                                                                                                 

- postawy: samoocena wykonania zadania w kontekście oceny dokonanej przez rówieśników                                                    

- wiadomości: charakterystyka rodzajów aerobiku, nazewnictwo        

- umiejętności: wykonanie układu ćw. stabilizujących kręgosłup   

 - motoryczne: kształtowanie postawy, mm. przykręgosłupowych, mm. brzucha,                                                      

Temat: Wzmacnianie sprawności kondycyjnej.

 

Część lekcji

Nazwa zabawy, gry lub ćwiczenia

Czas trwania

Organizacja

Cz. I Wstępna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cz. II Główna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cz. III Końcowa

Zbiórka, raport, podanie zadań lekcji

 

Marsz po obwodzie okręgu, ćwiczenia na zmianę:

1.       Piłka FitBall trzymana oburącz na wysokości bioder po prawej i lewej stronie

2.       Piłka trzymana oburącz przed sobą, wznos piłki w górę

3.       J.w. unoszenie kolan do piłki

4.       Piłka trzymana oburącz przed sobą, przeniesienie piłki na lewą i prawą stronę

5.       J.w. w siadzie, skręty T z piłką trzymaną przed sobą

6.       Piłka trzymana oburącz nad głową, wznos piłki w górę

7.       Podskoki w siadzie na piłce FitBall

 

2 osoby do piłki:

-Siad na piłce, RR wyprostowane   w bok, NN zgięte – ruchy miednicą:   w bok, przód, tył, okrężne

-j.w skręty T

-j.w. skłon, następnie opad T  w przód

-j.w. NN wyprostowane, skłon T do i dotknięcie ręką przeciwnej nogi

- w staniu, RR oparte o piłkę, T prosty: NN skipy, przeskoki

-leżenie tyłem, NN podparte na piłce, wznosy bioder w górę

-j.w. zgięcia NN przy T wyprostowanym

-Leżenie bokiem, NN oparte o piłkę, wznosy bioder w górę, obie strony

- wszystkie ćwiczenia j.w. z podparciem 1 N na piłce,

-Leżenie przodem na piłce, RR oparte przed piłką, wznosy NN w górę,

-Leżenie tyłem na piłce, podpór na 1 N, wytrzymanie, zmiana nogi

- Leżenie tyłem na piłce, skłony T  w przód różnego rodzaju

-Klęk jednonóż oparcie bokiem o piłkę, skłony T w bok, zmiana boku

-ćw. równoważne

- ćw. wg inwencji uczniów

 

 

Ćw. strechingowe z wykorzystaniem piłki

 

Podsumowanie i zakończenie zajęć

2’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28’

 

 

 

 

 

 

 

5’

   x x x x x x

   x x x x x x

           N

 

 

 

 

 

Na całej sali

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie ustawienie w szachownicy

 

Dwie osoby do piłki i maty, jedna ćwiczy, druga asekuruje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawieni jak w poprzednim ćwiczeniu

 

W szeregu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link do relacji: www.zespolkoryta.osw.pl/Aktualno%C5%9Bci/tabid/113/ctl/Details/mid/485/ItemID/620/language/pl-PL/Default.aspx

  • Nordic Walking - zajęcia aktywnej turystyki, klasa V i VI grupa chłopców

 Link do relacji: www.zespolkoryta.osw.pl/Aktualno%C5%9Bci/tabid/113/ctl/Details/mid/485/ItemID/633/language/pl-PL/Default.aspx

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego

Klasa: V i VI chłopców

Liczba uczniów: 16

Miejsce: boisko szkolne i najbliższa okolica szkoły

Czas trwania: 45’

Cele operacyjne lekcji:                                                                                                        

- postawy: poznanie aktywnych form spędzania wolnego czasu                                                                                                 

- wiadomości: poznanie zasad ćwiczeń z kijkami                                                                                                                                     

-umiejętności: nauka techniki marszu nordic walking                                                                    

- motoryczne: kształtowanie wytrzymałości                                                                                                                                                 

Przybory dydaktyczne: kijki nordic walking

Temat: Bezpieczne zabawy na śniegu – nordic walking

 

Część lekcji

Nazwa zabawy, gry lub ćwiczenia

Czas trwania

Organizacja

Cz. I Wstępna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cz. II Główna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cz. III Końcowa

Zbiórka, raport, podanie zadań lekcji

 

,,Złap kij’’

Prawa ręka oparta na kiju, uczniowie zwróceni w lewą stronę na sygnał puszczają swój kij, łapią kij sąsiada po lewej stronie. Uczeń który nie zdąży złapać kija odpada z gry. Po wyłonieniu zwycięzcy zmiana ręki trzymającej kij oraz kierunku ruchu.

 

 

-„Wiosłowanie” – krążenia barków i RR

- Wymachy kijami - PW: stoimy w lekkim rozkroku, w RR opuszczonych wzdłuż T trzymamy za trzon kijki, RR z kijami unosimy za głowę i następnie zginamy za głową.

- Skręty tułowia - PW: stoimy w lekkim rozkroku, w RR wyprostowanych przed sobą trzymamy przed sobą złączone kijki, skręty T w prawo i lewo

-Przysiady – dłonie oparte na kijkach, zgięcia NN

-Skręty bioder w podskokach, dłonie oparte na kijkach

-Podskoki z unoszeniem wyprostowanych RR przed sobą

- Cw. rozciągające kręgosłup

 

 

-Marsz z chwytem kijków w połowie długości

-Marsz z kijkami zawieszonymi na nadgarstkach, ciągnięcie ich za sobą

-Marsz z odbiciem kijkami w połowie kroku

-Marsz ze zmienną szybkością po okolicy szkoły

 

 

 

Ćw. strechingowe z wykorzystaniem kijków wg inwencji uczniów

 

Podsumowanie i zakończenie zajęć

 

 

2’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5’

   x x x x x x

   x x x x x x

           N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie ustawieni w szachownicy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawieni jak w poprzednim ćwiczeniu

 

W szeregu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Szukaj   

   Dziennik elektroniczny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

Bajki bez barier


   e-biblioteka